Make up.

2012-07-10 / 12:04:00

Som utlovat ska jag dela med mig av vilka produkter jag sminkar mig med. så klart sminkar jag mig inte varje dag, Men kan visa vad jag använder när jag tillexempel är på jobbet! Ni kommer märka att jag är ett stort fan av make up store, då jag nästan bara använder mig av deras produkter!
Först använder jag Cover all mix för att tecka blemmor och ojämnheter med en borste från Maybelline
 
Sen anväder jag mineralpudret Gobi som verkligen gör underverk!
 
Mineralpudret Namib använder jag dels som rouge och aplicerar även lite under käkbenet så konturerna kommer fram ännu mer! Ibland använder jag produkt som heter Sugar mufin från make up store som rouge istället!
Den näst mörkaste färgen i Tri brow color använder jag för att fylla i ögonbrynen.
 
På ögonen använder jag mig av en ögonskugga som heter Velvet, med en rundad pensel från make up store som heter 108.( drar endast några drag runt globlinjen) Ögonskuggan är mer lila-grå i verkligheten.
 
Till sista använder jag en läpppenna från make up store som heter Something Borrowed. Den är ungefär som min läppfärg så det hjälper tilll att jämna ut och gör läppen tydligare om man kan säga så. Den finns tyvärr inte kavr att köpa, men det finns  en annan penna som är väldigt lik den  som heter Melon.
 
Jag änvänder sällan mascara men när jag gör det använder jag mig av Lash Bast length från Covergirl. Den finns dessvärre inte att få tag i i sverige vad jag vet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback