why are we still at war?

2011-12-05 / 20:11:52

har preceis insett att halva nian har gått. Det känns helt stört. Det har gått så himla snabbt, men det har hänt mycket saker egentligen. Men jag vill verkligen inte lämna min klass. Eller göksten. Har gått där i 10 år. shit det är jävligt mycket. och ändå sen jag började där så har jag allid drömt om att få vara lucia i nian, och nu är jag det. Det känns verkligen coolt. När man har gått och väntat på något i 10 ÅR!! Sen är den dagen helt plötsligt en vecka bort bara? DET känss verkligen helt stört.







sånna här bilder gör min verkligen arg... för jag vet att jag aldrig komme få smaka de :(


Kommentarer
Postat av: elincarlsson

haha mathilda ditt fetto..du lät som ett fetma-barn där... men jag gillar dig ändå :) ses imorgon lilla lucian, kraaaaaaaam

2011-12-05 @ 22:20:41
URL: http://ecaarlsson.blogg.se/
Postat av: Tomten

Och varför skulle dom inte rösta på Lucia i år? varför ska just DU vara Lucia? vad är det som gör att du är så speciell att just DU ska vara Lucia, utan att eleverna får en chans att säga vad dom tycker?



Det är ju faktiskt inte demokratiskt korrekt då ungdomarna enligt lag faktiskt ska ha rätt att vara med och bestämma. Jag vet en som velat vara Lucia sen hon började, och det är ganska kul att du använder hennes ord i denna texten, har du svårt att komma på egna?



Om du hade haft lite mer innanför pannbenet så hade du kanske insett att det inte är rätt att göra som dom gjort, och att du själv hade sagt det till dom att du vill att dom röstar. Antar att du är lite för egoistisk för det...

Och hade du blivit vald av eleverna så är det ju roligare att stå på scen och veta att DOM vill ha DIG där, ist för att du står på scen och att dom vill ha någon helt annan där.



Jag hoppas att dom kommer rätta till detta och att det blir en omröstning så alla får en chans.



Btw... det blir då inga julklappar för dig i år unga dam.

2011-12-05 @ 23:23:58
Postat av: Tomten

Okej, det där var lite hårt... det är ju inte du som valt dig själv, utan lärarna. Ledsen för det...

Tyckte bara det var orättvist, men det är ju inte ditt fel.



Lycka till på Lucian! :)



/Tomten

2011-12-06 @ 17:34:05
Postat av: Kohler.

HAHAHAHA, vem fan är du " tomten" jävla tönt och inte skriver ditt namn?

Och du kan gärna länka källa på att eleverna skall bestämma lucia enligt LAG, jävla skitsnack där!

sluta lek bakom datorn,sitter och kränker folk bakom datorn ANONYMMT! du kan ju säga det i verkligheten till henne om du måste, annars kan du ju bara hålla tyst.

Tror även att majiroteten ville ha henne där.

2011-12-07 @ 16:09:09
Postat av: Oskar

Lag (2006:67)1 §



Jag tycker bara alla ska få en chans. Om det är något man verkligen vill göra, så tycker jag att man ska få en chans igenom att göra en audition eller röstning. Sen om man inte blir Lucia efter det är en annan sak, men då har man iaf fått chansen.



Och att säga det i verkligheten är lite svårt eftersom vi inte bor i samma stad :)

Men det är inte hon som har tagit det beslutet att hon ska va lucia, även om jag fick det att låta så, och det vill jag be om ursäkt för...



Hoppas iaf det går bra :)



2011-12-07 @ 19:53:09
Postat av: Emma

Varför låtsas du vara snäll nu?

Du skrev nyss ''vad gör dig speciell'', ''att eleverna inte vill ha henne där'', att hon inte har något innanför pannbenet, att hon är egoistisk och att hon inte ska få några julklappar (?!)

Skärp till dig

Vad vet du om Mathilda eller hur hon blev vald överhuvudtaget?



För det första så blev hon vald av elevrådet eftersom eleverna inte får rösta längre, och för det andra blev hon vald i brådska eftersom vi har haft uet, och varför just hon blev vald är för att hon är scenvan, kan sjunga, är med i friends och är en bra förebild.

Det här har en lärare i elevrådet sagt



Fattar inte varför jag lägger ner energi på en så patetisk människa som du men du har ingen rätt att ens säga så till Mathilda, och om det nu är så att ''du tycker de andra ska få en chans osv'', eh... ta det med Gökstens rektor då ?? Varför tror du att Mathilda skulle vilja veta vad du tycker?



Så varför inte vara glad över att hon blev lucia? Det skulle en människa som har lite mer innanför pannbenet vara iallafall



Usch! Varför lägger du dig i ens? Vem fan är du ens och Vad har du med det här att göra egentligen? Du känner väl inte Mathilda så du kan hoppa på henne sådär



Fyfan!! Stick bara

2011-12-07 @ 21:18:40
Postat av: Köhler

Tycker det är ändå jävligt dålig stil och gå in på någons blogg som man inte ens känner inte uppge namn,och bara skriva massa skit som man inte har en aning om ( som du erkände sen), och kränka dessutom "Om du hade haft lite mer innanför pannbenet" tolkar jag att du menar att hon är dum i huvudet (?). Dessutom så gör du ju inte saken bättre att sitta och skriva här?



Skulle du kunna vara snäll och länka sida samt citat från lagen som du menar. Skall även fråga Skolverket om detta stämmer som du påstår.

2011-12-07 @ 21:23:42
Postat av: Kohler.

Om du vill göra något åt det får du väl kontakta Gökstiensskolans ledning samt Skolchefen i Eskilstuna. Lite mer vätt måste du väl ha än att gå på personen direkt?

2011-12-07 @ 21:28:04
Postat av: Anonym

Hurredu, Oscar Sandsjö eller så kan du ju säga till Clara Westberg att säga det till Mathilda nästa gång ? Då blir det ju jätte lätt, right?

2011-12-07 @ 21:43:09
Postat av: Köhler

Hurredu, Oscar Sandsjö eller så kan du ju säga till Clara Westberg att säga det till Mathilda nästa gång ? Då blir det ju jätte lätt, right?

2011-12-07 @ 21:44:30
Postat av: Elin

Mathilda skit bara i påhopp, jag antar att det bara är avundsjuka och sånt! Förstår inte ens varför folk ORKAR göra det till en så stor grej av det, du blir iallafall den som jag vill se som lucia och det står jag för! Skit i allt skit! Kram

2011-12-07 @ 22:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback